Αθηνα τεστ

Το Αθηνά Τεστ αποτελεί διαγνωστική μέθοδο που εντοπίζει με ακρίβεια τις δυσκολίες μάθησης. Απευθύνεται πρωτίστως σε παιδιά ηλικίας 5 έως με 9 ετών (δηλαδή νηπιαγωγείου, Α΄, Β΄, Γ΄ & Δ΄ Δημοτικού), αλλά χορηγείται και σε μεγαλύτερα παιδιά.  Σταθμίστηκε στο Ψυχομετρικό εργαστήριο του Τομέα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών το 1999 και έχει σταθμιστεί στην Ελλάδα.

Το Αθηνά Τεστ είναι ένα πολυθεματικό τεστ ενδοατομικής αξιολόγησης και δίνει μια αναλυτική εικόνα της παρούσας κατάστασης του παιδιού, σε καίριους τομείς της ανάπτυξης. Αποτελείται από μία σειρά επιμέρους διαγνωστικών δοκιμασιών, οι οποίες αξιολογούν ένα ευρύτατο φάσμα κινητικών, αντιληπτικών, νοητικών και ψυχογλωσσικών διεργασιών. Οι δοκιμασίες αυτές ελέγχουν και αξιολογούν πλευρές της ανάπτυξης του παιδιού που θεωρούνται κρίσιμες για τη σχολική μάθηση και προσαρμογή.

Ο πιστοποιημένος σύμβουλος παρέχει γραπτή αναλυτική έκθεση των αποτελεσμάτων, μέσω της αξιολόγησης των οποίων μπορεί να εντοπιστούν συγκεκριμένες περιοχές που είναι ελλειμματικές και που χρήζουν ιδιαίτερης διδακτικοθεραπευτικής παρέμβασης. Το Αθηνά Τεστ αποσκοπεί στην έγκαιρη διάγνωση και έχει κατασκευαστεί για να χρησιμοποιείται σε παιδιά που βρίσκονται στα πρώτα στάδια/χρόνια της φοίτησής τους στο σχολείο.

Είναι ένα ψυχοπαιδαγωγικό διαγνωστικό μέσο και όχι μία διαγνωστική δοκιμασία, δηλαδή δε διερευνά τα αίτια αλλά αξιολογεί τις μαθησιακές ιδιαιτερότητες τη δεδομένη στιγμή. Μετά την αξιολόγηση και αφού κριθεί απαραίτητο, μπορεί να εφαρμοστεί εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης, προκειμένου να προληφθούν και να αντιμετωπιστούν οι μαθησιακές δυσκολίες και να βοηθηθεί το παιδί στο σχολείο.

αθηνά τεστ Πύργος Ηλείας
close-up-of-mother-helping-her-child-with-homework-234SWAL.jpg

Α – Τεστ

Το Α -τεστ είναι μία δοκιμασία σχολικής ετοιμότητας. Ελέγχει αν και κατά πόσο ένα παιδί είναι έτοιμο να φοιτήσει στο σχολείο. Αφορά παιδιά του νηπιαγωγείου, πριν την εισαγωγή τους στην Α΄ δημοτικού. Δημιουργήθηκε από την παιδίατρο και αναπτυξιολόγος Λ. Θωμαΐδου και τον εργοθεραπευτή Σ. Μαντούδη. Είναι το πρώτο σταθμισμένο τεστ, σε δείγμα 2000 παιδιών. Το Α- τεστ μπορεί να γίνεται προληπτικά σε όλα τα παιδιά του νηπιαγωγείου. Σκοπός του πες του να ελέγξει αν το παιδί είναι μαθησιακά έτοιμο να παρακολουθήσει την πρώτη δημοτικού και, αφετέρου, να ανίχνευσει τυχόν αναπτυξιακές δυσκολίες που θα δυσκολέψουν την προσαρμογή του παιδιού στο σχολικό πλαίσιο.

ΦΩΤΑΔΥΣ 5-6

Φωνολογικό τεστ ανίχνευσης δυσλεξικής συμπεριφοράς για παιδιά ηλικίας 5-6 ετών. Το φωνολογικό τεστ ανίχνευσης της δυσλεξικής συμπεριφοράς 5-6 ΦΩΤΑΔΥΣ είναι ένα ψυχομετρικό εργαλείο εντοπισμού των παιδιών του νηπιαγωγείου με τάσεις εμφάνισης δυσκολιών στην ανάγνωση και στην ορθογραφημένη γραφή.

Detroit Test Μαθησιακής Επάρκειας

Το Detroit Test μαθησιακής επάρκειας είναι η προσαρμογή και στάθμιση στην ελληνική πραγματικότητα των DTLA-P:3 και DTLA-4, τα οποία χρησιμοποιούνται για την εκτίμηση της μαθησιακής επάρκειας των μαθητών και βοηθούν στη δημιουργία παιδαγωγικών παρεμβάσεων για διάφορους τύπους μαθησιακών προβλημάτων. Άρχισαν να χορηγούνται το 2007-2008, είναι σύντομα και βασίζονται σε αντιπροσωπευτικό δείγμα του ελληνικού πληθυσμού.

Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για ένα ψυχομετρικό τεστ ειδικών ικανοτήτων του ατόμου που αφορά τη νοητική λειτουργία και βοήθα στον εντοπισμό των δυνατοτήτων και των αδυναμιών. Το DTLA-P:3 προορίζεται για παιδιά 4.0 έως 7.11 χρονών και το DTLA-4 για παιδιά 8.0 έως 15.11 ετών που μπορούν να κατανοήσουν και ανταποκριθούν στο περιεχόμενο των υποδοκιμασιών.

To DTLA-P: 3 αποτελείται από 115 ερωτήσεις και εκτιμά 16 διαφορετικές ικανότητες που οδηγούν σε ένα γενικό πηλίκο επάρκειας, καθώς και σε τυπικούς βαθμούς ανά περιοχή, από τις οποίες προέρχονται οι αντιθετικές συνθέσεις. Οι περιοχές είναι τρεις, η γλωσσική, η κινητική και η περιοχή προσοχής, οι οποίες χωρίζονται αντίστοιχα σε λεκτικό και μη λεκτικό, σε κινητικό και μη κινητικό και σε επαυξημένη προσοχή και περιορισμένη.

Στο DTLA-4 χρησιμοποιούνται οι εξής υποδοκιμασίες στο παιδί για να εξεταστεί η επίδοσή του:

  • Υποδοκιμασία 1. Αντίθετες έννοιες
  • Υποδοκιμασία 2. Ακολουθία σχεδίου
  • Υποδοκιμασία 3. Αναπαραγωγή προτάσεων
  • Υποδοκιμασία 4. Αντιστροφή γραμμάτων
  • Υποδοκιμασία 5. Αναπαραγωγή σχεδίου
  • Υποδοκιμασία 6. Βασικές πληροφορίες
  • Υποδοκιμασία 7. Συμβολικές σχέσεις
  • Υποδοκιμασία 8. Ακολουθίες λέξεων
  • Υποδοκιμασία 9. Ακολουθίες ιστοριών

Ελληνική Κλίμακα Αξιολόγησης της ΔΕΠ-Υ

H Κλίμακα Αξιολόγησης της ΔΕΠ-Υ-ΙV σχεδιάστηκε από τους Du Paul, Power, Anastopoulos & Reid το 1998. Πρόκειτια για ένα ανιχνευτικό εργαλείο για τον εντοπισμό των παιδιών με υψηλή πιθανότητα εκδήλωσης ΔΕΠ-Υ, σύμφωνα με τα κριτήρια του DSM-IV. Η κλίμακα αυτή είναι διαθέσιμη σε δύο παραλλαγές, μία για γονείς και μία για εκπαιδευτικούς. Η κάθε κλίμακα περιλαμβάνει 18 ερωτήσεις που αφορούν στη συμπεριφορά του παιδιού τους τελευταίους 6 μήνες. Αποτελείται από δύο υποκλίμακες, την υποκλίμακα ελλειμματικής προσοχής και την υποκλίμακα υπερκινητικότητας/υπερκινητικότητας.Από τη συμπλήρωσή της, προκύπτουν τρεις βαθμολογίες: ελλειμματική προσοχή, παρρομητικότητα/υπερκινητικότητα και συνολική βαθμολογία. Η κλίμακα μπορεί να αξιοποιηθεί ως συμπληρωματικό μέσο κατά τη διαδικασία διαγνωστικής αξιολόγησης για τη συλλογή σχετικών πληροφοριών με σύντομο και εύκολο τρόπο αλλά και για την αξιολόγηση της πορείας του θεραπευτικού προγράμματος. Επίσης, μπορεί να αναδείξει τις διαφορές στον τρόπο που αντιλαμβάνονται τη συμπεριφορά του παιδιού διαφορετικά σημαντικά άτομα του περιβάλλοντός τους (π.χ. η μητέρα σε σχέση με τον πατέρα ή οι γονείς σε σχέσεη με τους εκπαιδευτικούς).

ΛαΤω (Ψυχομετρικό κριτήριο γλωσσικής επάρκειας)

Τα ΛαΤω Ι και ΙΙ αποτελούν δύο σταθμισμένα ψυχομετρικά εργαλεία τα οποία εξετάζουν τη γλωσσική επάρκεια των παιδιών σε επίπεδο πρόσληψης, οργάνωσης, έκφρασης και κατανόησης των στοιχείων του λόγου.

Οι ηλικίες χορήγησης του ΛαΤω I είναι από 4.00 έως 7.11 και για το ΛαΤω II 8.00 έως 15.11 ετών. Η χρονική διάρκεια των Τεστ κυμαίνεται από 55-65 λεπτά. Το μικρό ΛαΤω απαρτίζεται από 10 διαφορετικές υποδοκιμασίες ενώ το μεγάλο ΛαΤω από 7.

Οι βασικότεροι στόχοι του συγκεκριμένου ψυχομετρικού εργαλείου γλωσσικής επάρκειας είναι οι εξής:

  • Εκτίμηση της επάρκειας του ατόμου στο σύνολο των στοιχείων της γλώσσας (φωνολογία, μορφοσύνταξη και σημασιολογία) τόσο σε επίπεδο πρόσληψης όσο και σε επίπεδο οργάνωσης και έκφρασης.
  • Αξιολόγηση της ικανότητας κατανόησης και οργάνωσης τόσο σε προφορικό όσο και σε γραπτό επίπεδο. Η συγκεκριμένη δεξιότητα είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ομαλή μαθησιακή ανέλιξη.
  • Ανάδειξη τόσο των δυνατοτήτων όσο και των αδυναμιών στο γλωσσικό προφίλ του μαθητή με σκοπό το σχεδιασμό εξατομικευμένων θεραπευτικών προγραμμάτων ως προς την αντιμετώπιση των δυσκολιών.

Πρωτόκολλα αξιολόγησης κινήτρων (Παντελιάδου)

Η αξιολόγηση των παραγόντων που μπορούν να αξιοποιηθούν για την ενεργοποίηση της συμμετοχής του μαθητή στην μαθησιακή διαδικασία, είτε σε μικρότερη είτε σε μεγαλύτερη ηλικία, είναι εξαιρετικά σημαντική για το σχεδιασμό της διδασκαλίας. Στην υποενότητα αυτή περιλαμβάνονται τρία πρωτόκολλα που μπορούν να συμπληρωθούν από τον μαθητή ή να συμπληρωθούν από την εκπαιδευτικό κατά τη διάρκεια συνέντευξης με το μαθητή: Πρωτόκολλο 1: αξιολόγηση κινήτρων μαθητών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, Πρωτόκολλο 2: αξιολόγηση κινήτρων μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, Πρωτόκολλο 3: Αξιολόγηση απόδοσης αιτιολογικών προσδιορισμών.

Πρωιμη Παρεμβαση

Στο νηπιαγωγείο δεν μπορεί κανείς να διαγνώσει ένα παιδί ότι παρουσιάζει Μαθησιακές Δυσκολίες, μια και οι Μαθησιακές Δυσκολίες, μπορούν να γίνουν διαγνώσιμες μετά την ηλικία των έξι ετών. Στο νηπιαγωγείο μπορούν όμως να εντοπιστούν δυσκολίες, για τις οποίες αν δεν γίνει παρέμβαση, μπορούν στη συνέχεια να μετατραπούν σε μαθησιακού τύπου δυσκολίες, κατά τη φοίτηση του παιδιού στη Δημοτική Εκπαίδευση. Στο γραφείο μας προσφέρουμε εξατομικευμένα προγράμματα παρέμβασης σε παιδιά που φοιτούν στο Νηπιαγωγείο, δίνοντας τους τα κατάλληλα εφόδια για την ομαλή μετάβαση τους στο Δημοτικό, βοηθώντας το να αναπτυχθεί γνωστικά και συναισθηματικά. Οργανώνουμε το μαθησιακό πρόγραμμα ανάλογα με τις δυνατότητες, τις δυσκολίες και την ηλικία του  παιδιού. Βοηθάμε το παιδί να ενταχθεί ομαλά σε ομάδα και να μάθει να εκφράζει τα συναισθήματα του. Επίσης, οργανώνουμε τον χώρο και το πρόγραμμα που ακολουθεί το παιδί και βοηθάμε και τους γονείς να οργανωθούν με ανάλογο τρόπο στο σπίτι.

Διαγνωση Μαθησιακων Δυσκολιων Μαθησιακος ελεγχος

Στο γραφείο μας γίνεται διάγνωση μαθησιακών δυσκολιών (Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες, Δυσλεξία, Δυσγραφία, Δυσορθογραφία, Δυσαναγνωσία κ.α) με σταθμισμένα διαγνωστικά εργαλεία (Αθηνά Τεστ), καθώς και με το αξιολογητικό εργαλείο της Α. Μαυροειδή για τα παιδιά που παρακολουθούν την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Επίσης, προσφέρεται μαθησιακός έλεγχος, με τον οποίο διαπιστώνεται ο βαθμός των δυσκολιών που αντιμετωπίζει το παιδί σε κάθε γνωστικό τομέα και βάσει αυτού καθορίζεται εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης του κάθε παιδιού.

Προγραμμα Παρεμβασης

Το εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης σε παιδιά με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες και σε παιδιά με ΔΕΠ-Υ  γίνεται με βάση τις εκπαιδευτικές ανάγκες και το επικοινωνιακό δυναμικό των παιδιών, αφού έχει προηγηθεί μαθησιακός έλεγχος για να διαπιστωθούν οι αδυναμίες του παιδιού.

mother-and-son-crafting-together-at-home-LTK34BD.jpg
girl-with-brush-drawing-sun-on-paper-PND2R36.jpg

το

Οραμα μας

I don’t suffer from dyslexia, i live with it and work with it. I suffer from the ignorance of people who think they know what i can and cannot do”.

Erica Cook, Learning Ally member